راه های کاهش استرس با رعایت چند نکته ساده

منتشرشده توسط admin در تاریخ

شاید در زندگی شهری و پر رفت و امد و شلوغ روزانه استرس به یکی از عوامل اصلی زندگی ما تبدیل شده اما با رعایت چند نکته بسیار ساده میتواند کاهش استرس را به دنبال داشته باشد و میزان این استرس را تا 75 درصد کاهش داد و با انجام طولانی مدت این استرس را به 0 رسانید.

مرکز مشاوره شرق تهران اوای مهر به کمک شما میآید تا  استرس های روزانه خود خاتمه دهید.

ایا به این فکر کردید که اگر انسانها همه مشکلات روحی و فکری خود را میتوانستند حل کنند دیگر برای چه رشته روانشناسی بوجود امد

روانشناسی به علت های رفتاری اشخاص میپردازد و با یک راهکار ساده میتواند آنها را از بی ببرد.

راه های کاهش استرس

خواب منظم برای کاهش استرس

   خواب مناسب باعث کاهش استرس میشود این خواب حتما به معنای طولانی بودن نیست ممکن است شما 10 ساعت هم بخوابید اما به اندازه یک خواب مناسب 6 ساعته مفید نباشد

خواب کافی برای کاهش استرس

سعی کنید قبل از خواب شام سبک میل کنید ، اتاق را کاملا تاریک کنید، گرمای اتاق را تنظیم کنید که نه سر و نه گرم باشد


نقش غذای سالم در کاهش استرس

تغذیه سالم سوخت بدن و ذهن شما را تأمین می کند. پس سعی کنید به صبحانه اهمیت دهید و صبحانه مقوی مصرف کنید. صبحانه مقوی و کافی به شما کمک میکند تا در طول روز پرانرژی باشید. تغذیه سالم انرژی کافی و لازم را برای تفکر و عمل به شیوه ای منطقی برای شما فراهم می کند. از طرفی بدنی که به اندازه کافی تغذیه شده است از توان کافی برای مقابله با استرس برخوردار می باشد.

غذای سالم برای کاهش استرس

همچنین سعی کنید مصرف شکر و کافئین را کاهش دهید و از مصرف الكل، سیگار و دیگر مواد بپرهیزید. گرچه این مواد ممکن است به شما آرامش بخشند اما این آرامش موقتی خواهد بود.

تعادل بین کار و لذت برای کاهش استرس روزانه

کار کردن

زیاد کار کردن و یکنواخت بودن زندگی باعث می شود افراد به تدریج به خستگی روانی دچار شوند، و این خستگی روانی در افراد استرس ایجاد می کند. بنابراین سعی کنید برنامه زندگی خود را طوری تغییر دهید که بتوانید وقتتان را با فعالیتهای لذت بخش پر کنید و از زندگیتان لذت ببرید و به این ترتیب از استرس خود بکاهید.

شوخ طبعی برای کاهش استرس

شوخ طبعی یعنی خندیدن به خود، به عبارتی شوخ طبعی یعنی خندیدن با دیگران نه به دیگران. اگر از این ذوق بی بهره هستید سعی کنید جوک بگویید یا فیلم های خنده دار نگاه کنید. خندیدن به شما کمک میکند تا با استرس مقابله کنید.

ابراز احساسات و ابراز ناراحتی ها و خوشحالی ها برای کاهش استرس

احساسات مختلف

بر احساسات خود سرپوش نگذارید. بیان احساسات و از میان گذاشتن آن با دیگران یا گریستن در طول دوره های استرس به کمک شما میآید و میزان استرس را کاهش میدهد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *