شرایط یک ازدواج موفق (یخش یکم)

منتشرشده توسط hesam در تاریخ

 

امروز قصد داریم تا شرایط یک ازدواج موفق رو بصورت کلی بیان کنیم، توجه داشته باشید که ما سعی کردیم  شرایط گفته شده ، شرایط عمومی باشند تا همه فرهنگ ا و تنواع های فردی ، شامل اونها باشه . با مشاور 42 همراه باشید!

شناخت متقابل

متاسفانه یکی از مشکلاتی که امروز در جامعه ما وجود دارد ، عدم شناخت زوجین از یکدیگر است ، که به عنوان پایه ای ترین شرایط ازدواج شمرده میشود.اما چرا شناخت متقابل تا این حد مهم و گاهی رسیدن به آن دشوار است ؟

 

شاید تعجب کنید ، اما فارغ از ضعفهای موجود در ازدواجهای سنتی ، اما یکی از مزایای آن  این بود که شناخت زوجین از یک دیگر بوسیله سالها تجربه برخورد و استشهاد از افراد مختلف صورت میگرفت نه صرفا  قلیان احساسات یک دختر و پسر  ، و مثلا در مورد یک مرد ، تمام اهالی یک محله از هر شخصیتی در مورد او نظر میدادند ، تا تمام جنبه های شخصیتی بررسی شود ، اما امروزه بسیاری از  ازدواجها صرفا مبتنی بر شناخت و نظر زوجین متکی شده که این هم درصد خطای شناختی را بالا میبرد و هم بدلیل عواطف و احساسات قوی در ان مقاطع عمدتا نمیتواند مبنای کاملا صحیحی داشته باشد ، در نتیجه حداقل کار ممکن ، مراجه به مراکز مشاوره معتبر است . از نظر ما بهترین شناخت ، از طرق تجمیع نظرزوجین و افراد مختلف بدست می آید.

 

مهمترین منابع شناخت دختر و پسر پس از خانواده و دوستان ، مشاوره است ، تا لایه های عمیق تر شخصیت بوسیله روش های روانشناختی و بررسی های متداول  میسرگردد . علاوه بر این ، فراموش نکنید که اول باید خودتان را بشناسید تا بتوانید با توجه به شناختی که از خوردتان دارید ، به شناخت دیگران پی ببرید!

چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم

اعتماد

اعتماد پایه و ستون اصلی هر ارتباط موثر و از شرایط یک ازدواج موفق  است.اگر میبینید که به یکدیگر اعتماد ندارید ، یا اعتماد سازی رابطه را ترمیم کنید ، البته ساخت یک بنای مبتنی بر اعتماد ، شاید زمانی بیش از یکسال بطلبد ، اما تخریب ان با یک شب امکان پذیر است . اما اعتماد گوهریست که همانقدر که شکنندست ، ارزشمند نیز هست.

اگر به یکدیگر اعتماد داشته باشید ، میتوانید تمام مشکلات را صادقانه بیان و حل کنید.در واقع اعتماد کلید حل مشکلات یک رابطه است ، چون حتی در بدترین شکل ممکن ، متوجه میشوید که مشکلی وجود دارد ، این بهتر از این است که با وجود آن مشکل ، با زجر به زندگی ادامه دهید ، چیزی که امروزه به آن بی تفاوتی زوجین میگویند و در ایران شیوع زیادی دارد.

چگونه اعتماد یک فرد را جلب کنیم

تفاهم

تشابه

تفاهم

 

تفاهم در دو اصل خلاصه میشود : هدف و روش

هدف :

نتیجه

اهداف مشترک اسا تفاهم در روابط زوجین و از شرایط مهمترین شرایطیک ازدواج موفق است. اگر همسفر میخواهید باید دو نفرتان مقصد مشترکی داشته باشید.نمیتوان همسفر بود ولی هر کسی مقاصد گوناگون داشته باشد.

هدف شما و شریکتان از زندگی و همچنین زندگی مشترک چیست ؟ به دنبال چه هستید ؟ آرامش؟ رشد ؟ و تا چه حدی به این اهداف معتقدید و چقدر حاضرید در مسیر ان قدم بردارید؟؟

روش :

میخواهید به سفر بروید ؟ آیا در روش رسیدن به آن توافق دارید ؟ آیا در مورد  وسیله مورد نظر برای سفر (هواپیما ، ماشین ، قطار) توافق کرده اید؟ همانند یک سفر علاوه بر مقصد یا هدف مشترک باید ، روشهای مشترک برای زندگی را نیز بکار برده و به آنها معتقد باشید ، مثلا ممکن است دختر و پسر هر دو فرد ، فردی با اخلاق ای باشند ، اما یک نفر مذهبی و دیگری باور مذهبی کمی دارد ، بدیهیست با وجود شخصیت و اهداف آرمانی مشترک ، بعلت روش گوناگون ، این رابطه دچار مشکلاتی میشود.

جمع بندی

بسیاری از افرادی که به مرکز ما رجوع میکنند و از ازدواجشان  گله مند قبل از ازدواج شرایط کافی را نداشته اند ، و از همین مسئله اسیب میبینند . البته یادمان نرود که در محاسبه شرایط ازدواج ، سختگیری هایی که متاسفانه امروزه متداول شده همانقدر اسیب زننده هستند که نداشتن آن شرایط اسیب زننده هستند . در هر حال هر شروع هر راهی نیازمند شرایطی است که اگر آن را نداشته باشید در راه میمانید. اگر شرایط ازدواج را ندارید ، بهترین کار  ، ازدواج نکردن نیست ، بلکه بدست اوردن شرایط ازدواج است .

 


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *